אתר זה פועל באופן אופטימאלי בדפדפן גוגל כרום - קישור לאתר
שירות לקוחות: info@profit-group.co.il

אובדן עסקי

אובדן עסקי – מניעת אובדן עסקי » אובדן עסקי

מהו אובדן עסקי?

מהו אובדן עסקי
אובדן ישיר:
אובדן ישיר מורגש באופן מיידי בנתונים הכספיים ובזמן אמת.
בכדי לדעת מהי רמת האובדן הישיר,יש לבצע ספירות מלאי .
יש לחשב את המלאי הקיים בספרים, אל מול המלאי שנספר בפועל.
כך שמתקבל הפרש כספי במחיר הקניה. תמונת מצב זו נותנת אינדיקציה לגבי האובדן הכספי.
פחת נמדד מספירה לספירה, כדי לדעת מהי רמת אחוז האובדן יש להביא חשבון נתונים כגון: מחזור מכירות לתקופה,תנועות מלאי וכו'.
קביעת שיעור אחוז האובדן הינה פשוטה, אולם יש להשתמש בתוצאת המשוואה הראשונה, שהיא ההפרש הכספי לפי מחירי קנייה חלקי מחזור סכום המכירות (באותה תקופה) ולהכפילה במאה. התוצאה תהיה אחוז האובדן העסקי.

 

אובדן עקיף:
התייחסות פרטנית למוצר שנגנב, אנו כבעלי או כמנהלי עסקים, מצפים ועושים כל שביכולתנו כדי שההשקעה שלנו תניב רווחים. במידה והדבר אינו עולה בידינו, התוצאה המתקבלת היא הפסד כספי.

כדי לכסות על הפסד זה, אנו נאלצים למכור יותר על מנת שהרווחים יצמצמו את ההפסד שנגרם.
באותו מטבע יש להתייחס למוצר שנגנב/התקלקל/נפגם. ככל שהרווח נטו של הארגון יהיה גבוה יותר כך האובדן העקיף יהיה נמוך יותר.

 

הגורמים לאובדן

האובדן מחולק לשני גורמים עיקריים:
• גורמי אובדן פנימיים.
• גורמי אובדן חיצוניים.

 

גורמי אובדן פנימיים:
עיקר האובדן בארגון נגרם ע"י גורמים פנימיים בארגון.
חלק מהנזקים נגרמים בשוגג עקב חוסר תשומת לב מספקת,שיקול דעת מוטעה,ניהול שאינו מקצועי,חוסר אכפתיות וחוסר שייכות ואחריות-זהו אובדן מינהלי.

אולם החלק הגדול של האובדן נגרם ע"י גורמים פנימיים-בזדון ,ע"י ניצול מקום העבודה לתועלת ולטובת הנאה אישית על חשבון המעסיק והעסק.

 

גורמי אובדן חיצוניים:
• לקחן (גנב) מזדמן-לקוח הנכנס במטרה לבצע רכישה,אולם התפתה ומצא שעה נוחה "ללקיחת" דבר.
• לקחן (גנב) ממוקד-אדם אשר מטרתו מלכתחילה ביצוע גניבה.
• נוכל-זהו גנב ברמה אחרת,ונזקיו יכולים להגיע למיליוני שקלים.הוא אינו גונב בפועל אלא מבצע מעשה הונאה הגורם לאובדן כספי.
• פורץ-מאתר נקודת תורפה במערך ההגנה הפיזי של המקום כדי להיכנס אליו,בדרך כלל לא בשעות הפעילות.